CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
أهلا وسهلا

شكرا على زيارتكم

hadirnya tanpa kusedari menggamit kasih cinta bersemi..
hadir cinta insan padaku ini.., anugerah kurniaan ilahi..

Tuesday, April 12, 2011

kesian dan simpati....~

erm...,pagi tadi hangin satu badan smpai nk jd dinasor.., malam ni lak tetibe jer kesian dan simpati.. pe kes lak kali ni??

biasa ar beb.., tajuk biar kasi gmpak!!! baru maju.. wakakakaka:-) macam mane aku nk memulakan cerita ek..., senang cakap camni ar., nak dijadikan cerita td ade 4 org pegawai dr PPD datang sekolah.. sblm kol9 ade sorang.., tu xkisah sangat arr.., pastu lepas rehat ade lak datang lagi 3 orang!!! ntah ape la nasib sekolah ni.., asyik kene lawat ngan PPD jerk semenjak dua menjak nih.., nak kata result UPSR tahun lepas jatuh teruk.., tak!! naik mendadak ade ler....

rupe2nye pasal guru besar sekolah aku tu.., ade la cikgu2 yang tak puas hati ngan dia kot.. wat report kate dia tak masuk kelas la.., xdatang sekolah la.., asyik melepak kat kantin sambil isap rokok la n macam2 lagi la.... mula2 hantar surat layang jerk.., tapi sekarang dah maju.., guna email la pulak...

aku takde la menafikan semua tu..,tapi dalam masa yang same aku rasa macam kesian kalau dia kene tindakan.. bahaya aku cakap mcm ni kat blog sebenarnye.., kot ade rakan seangkatan yang bace.., naya aku. kang dikatanya aku ni orang suruhan bos lak tak tentu pasal...[ tp aku yakin xde yg bace la blog ni ]....

bukan ape tau..., aku akui la aku sendiri pun kadang2 ade gak tak puas hati kalau dia datang lambat ker.., tak masuk kelas ker.., tapi bila difikir-fikirkan.., aku rase.., argh!! lantak la.., asal dia tak menyusahkan hidup aku dah la... as long as dia tak kacau hak aku sebagai guru..,nk cuti pn mudah dapat, cuti sekolah kita dia xragut, lebih pada tu banyak beri peransang sebenarnya tanpa kita sedar..( tu pun kalau dipikirkan balik la ape yg dia kate) lagi satu aku pikir dia org tua la..., sakit lak tu...

aku bukan nk cover dia.., tapi hati aku mmg mudah kesian kat generasi2 yang agak berumur ni..., sakit pulak tu.. maybe sebab aku dh xde ayah kot.., tu yang buat hati aku mudah sikit terasa kalau ade ape2 yang jd kat mane2 manusia la yang layak aku panggil PAK CIK...~

nak buat macam mane kan..., kebenaran tetap kebenaran...., mmg jelas terbuka la tadi bila pegawai PPD masuk kelas n tanya sendirik pd budak samada Gb masuk ngajar tak..., tau la budak kan..., cakap jujur je la... mase tu la mula timbul rase kesian kat ati aku.. aku terpikir.., ape akan jadi kalau aku kat tempat dia???? mesti ade rase cuak kan..., malu pn mesti ada...

yang mengadu tu pn satu hal...,susah nak cakap gak!!! maybe dia punye rase tak puas hati dah tahap maxima dah kot... tu yang smpai hantar report tuh... agak2 kalau aku sakit hati tahap lanun.., aku buat tak mcm tu ek???? ntah la.., aku susah sikit kot.. gaye je ganas.., tp dalam hati setaman bunga cun subur mewangi... hahaha:-)

bukan ape la.., bagi aku.., kita dh keje satu bumbung.., dah lame.., maybe dh timbul rase sayang..,kesian.., simpati n ape2 je la yang sewaktu dengannye yang tak berlebihan antara rakan sekerja kan..., so no point la nak menjatuhkan sesiapa pun.. tu pandangan aku la.., maybe org lain tak sependapat dengan aku.. aku yg xboleh nak masuk terus ngan 2-3 org tu normal la kot.., tapi yang lain semua ok jerk.., tapi.....,xtau la kalau depa semua yang xrase ok ngan aku...!!!!

ape2 pun..., hidup perlu diteruskan....~

chayyok..chayyok.., AYIE..!! terus mulakan semula ape yang dah 2minggu ko tinggalkan tu!!! sambung balik...!!! kamu boleh buat.., kalau org lain boleh.., kamu pn boleh!!!!!! hahahah:-)

xyah pikir hal orang lain buat sementara waktu.....~

chenta_hatiey..~

No comments:

Post a Comment