CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
أهلا وسهلا

شكرا على زيارتكم

hadirnya tanpa kusedari menggamit kasih cinta bersemi..
hadir cinta insan padaku ini.., anugerah kurniaan ilahi..

Tuesday, April 5, 2011

hello everybody....~

sekarang ni macam semakin rajin lak layan blog nih...~ heheheeh...., idea mcm byk jerk.., tp kan ke best kalao idea tu terzahir sendiri tanpa perlu aku menaip!! heheheeh..,imaginasi tinggi xagak2 tu..!! :-D
nk citer sikit la pasal majlis yg aku ikut sbtu lepas....nk jadikan cerita kene la nganto bebudak wakil skolah aku tuh g majlis tilawah quran.. xramai pn.., 4orang jer!!! 2 lelaki 2 pompuan!!! takat bawak n tunggu turn depa xde hal..., tapi yang xbestnye kejadian2 lepas abis tilawah tu....,
kebetulan awal lak abis majlis tu.., aku ni ape lagi.., kononnye nk g la jalan2.. ngan bebudak pn jadi kan?? heheheh.., xde ar sian lak aku tgk bebudak tu.. jarang keluar dr kepompong kampung yg depa dok ni..! tmpat pertama yg aku g Kluang Mall.. tau ape trjadi sblm smapai???? ish..ish..ish... sian kat kete comel aku..! br je yg bertolak dr sk sri kg tengah tu nasi lemak yg sorang budak tu bawak (kononnye utk sarapan pagi) tumpah dgn smbal2nye kat kete aku!! ape lagi.., berbau smbal la seluruh kete aku..!!! tp disebabkan aku ni cikgu yg amat baik hati(ayat poyo tahap cipan), aku tak marah..aku suruh dia kutip je nasi2 tu n lap smbal yg tumpah... baik kan aku ni??? hahahahah....
tu dh satu hal.., bila dh smpai je kluang mall.., budak yang same gak punyer citer..!! tgh jalan2 selipar dia putus la pulak..!!! adoiyai...!!! pening jap pale ku time tu.. xkan la aku dgn xmalunye nk bw student aku pakai selipar putus nkan. hilang la reputasi aku sebagai pendidik yg baik... poyo lagi sekali...!!! heheheh..
so, nasib baik la kete aku tu ade iras2 kedai kasut.., mcm2 patern ade, tinggi,rendah, sandel, kasut..sumer ade!! maka berpatah balik semula la kami ke kereta n cari sandel yg sesuai dgn minah tu... baik kan aku????? kahkahkah... mesti bengang tahap dinasor korang yg bace ni kan...... huhu..
bila sume dah setel...,so kami jalan2 je la smbil mencuci mate.. alhamdulillah la bebudak yg aku bw kali ni baik2 budaknye..,xde la terejal mcm sesetengah yg pernah aku bawak..(msti la baik..,tgk la sape cikgu dia) ahak..ahak..ahak.. kalo dh baik tu.., xde ler aku berkira sgt nk belanje depa kan...!! tgh dok jalan2 ade lak la sekor mamat tu sound aku:::"hai kak.., dgn baju melayu sumer ni nk p kenduri ker??" hampeh kan mamat tu??? ape.., xleh ke kalo nk g jalan dgn pakai bj kurung n baju melayu.. kite kan org melayu.., agungkan la pakaian kebangsaan kiter...~ wah!! dh mcm yb gaye aku bercakap!!!
malas la nk smbung cite pasal aku n bebudak ni..., ape yg penting dep dapat gak la nombor 2 n no 3 dlm pertandingan tu.. cumenye ade sedikit rasa tidak puas hati dgn pertandingan hafazan.., aku ade kat situ n aku dgr bacaan budak2 tu.. rase mcm xmasuk akal je budak yg jd johan tu.. bukan aku kate budak sekolah aku best.., tp itu la realitinye waktu tu.. anyway.., salah sorang hakimnye pn turut rase perkara yg same.. ape sebenarnye yg terjadi???? entah la kan... ape pun..,keputusan adalah muktamad..,sebarang surat menyurat tidak akan dilayan!!! heheheeh..~

No comments:

Post a Comment