CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
أهلا وسهلا

شكرا على زيارتكم

hadirnya tanpa kusedari menggamit kasih cinta bersemi..
hadir cinta insan padaku ini.., anugerah kurniaan ilahi..

Saturday, March 27, 2010

erm...DokT0r PaKaR CiNtA

mlm ni chatroom aku agak sunyi... boring la pulak.. nk tgk tv pn dh xtau nk tengok citer n kartun ape dh. bila dh sengsorang n sunyi2 ni mula la otak berputar n berfikir utk melakarkan sesuatu kt blog sempoi ni.
bagi aku, xsalah sebenarnya kalau kita nk luahkan ape sebenarnya perasaan kita kat blog, asalkan blog tu blog kita sndirik n xkacau sensitiviti org lain. lebih2 lagi bg org yg mcm aku, yg terlalu susah untk bercerita masalah hati n perasaan ngan org lain. aku cuma boleh cerita masalah2 aku pada diari, kertas2 n air mata je la. itu lah aku! jangankan nk cerita pd kawan2, pd emak aku sndiri pn aku xpernah bercerita masalah aku. agaknye, sbb tu org nampak aku mcm org yg xde masalah n xde hati je gayanya. yer ar, minah brutal lg tu~ hehee~
tp ak pelik, sebrutal-brutal aku ni, n setidak ade perasan aku ni...,aku selalu jd doktor pakar cinta...ade je kengkawan yg mintak khidmat nasihat bab cinta n perhubungan kat aku. minggu ni je 3 orang. xkisah la by chating ker, mase borak2 ker.. so, sape kata minah brutal ni xleh jd doktor pakar cinta... huah3~
aku xkisah langsung. at all! coz bg aku ini kan hidup. adat berkawan, kita mesti sanggup mendengar n membantu masalah kawan2 kita.. betul x? dan aku rasa, aku mampu menjadi pendengar yang setia walaupun aku xmampu berikan penyelesaian pada masalah mereka. masalah kn perlu dikongsi..[ bg org yg mampu berkongsi la],tp dengan org yg kita boleh percayai, bukan sembarangan org...[aku xpernah citer masalah kt org,bkn sbb aku xpercaya kwn2 aku eh, tp aku mmg agak tertutup kalau nk citer pasal masalah2 peribadi` mudah sangat tangkap leleh beb] hehehe
kalau pikir balik, mcm mana nk tolong selesaikan masalah org, aku sndiri pn dh pernah gagal dalam cinta. mmg sakit, tp aku xtunjukkan pada org. xsuka la.biar la aku sorang je yg tau. tp kalau time sorang2 tuhan aje yang tahu. sedih jugak kalau pikirkan satu hubungan yg kita anggap suci, dh bertahan lebih kurang 5tahun,boleh hilang mcm tu aje. hati manusia mana yang mampu bertahan. tp nk buat mcm mana, itulah hidup.
ha...ini jugak la alasan pada setiap soalan2 kenapa aku xkawin lg. hehehe~ mcm mana nk kawen, hati ni masih terasa sakitnya. 6bulan bukan masa yg cukup untuk merawat hati aku ni. xde sorang kaum adam pn yg berjaya merawatnyer, xkira la rawat guna air zamzam ke, guna sabun brezz ke gula clorox ker.. hahaha~ so, lps ni jgn tanyer2 lg,sbb aku sndiri pn dh malas nk fikir. lgpun, lelaki zaman sekarang lebih byk buaya berbanding manusia.
berbalik pada pada citer kengkawan aku..., akun respek diaorg sebenarnya. diaorg kuat n byk sifat sabar dlm diri. aku kagum la. tp dlm masa yg sama,aku cuba belajar dr masalah2 korang n akan cuba belajar jd sabar mcm korang. br la bolah dr dr pakar cinta kan. huhuhu~
kadang2 aku teringin jd mcm diaorg yg mudah bercerita masalah masing2 dengan kawan2. xmcm aku.pendam n tulis kat diari jer. kalau luah kat kawan, kn ke dpt pndapat2 yg blh bantu kita, kalau luah kat diari ape dpt? tp sebenarnya, once kita luahkan masalah, xkira la kt org ke, diari ke kertas2 buruk pn ker, ianya seolah2 dh kurangkan separuh dr beban yg kita pikul~
masing2 ade pndapat trsendiri. sory kalau ade yg xpuas hati dgn kenyatan2 yg aku dh tertaip kat atas tu. ini cuma apa yg aku fikirkan ajer..,manusia kn mempunyai pendapat yg berbeza~
anyway, pada kengkawan yg aku maksudkan kat atas tu, aku doakan korang dapat setelkan masalah korang dengan baik. pikir sebaik2nya sebelum korang amik keputusan supaya keputusan yg ko amik bukan sesuatu tang salah. jgn lupa, buat solat istikharah sekali.
chewah..., tetiba je minah brutal ni bg tazkirah kan~

note: noorul badariah, ko selalu kata aku suka pendam masalah aku sorang2 kn.., aku xleh buat ape ar, coz aku adalah AYIE yg ko kenal.~ nanti aku try eh, tp sanggup ke ko nk dengar masalah berhantu aku ni? huhuhu~

No comments:

Post a Comment