CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
أهلا وسهلا

شكرا على زيارتكم

hadirnya tanpa kusedari menggamit kasih cinta bersemi..
hadir cinta insan padaku ini.., anugerah kurniaan ilahi..

Monday, May 3, 2010

BeRhEnTi BeRhaRaP~


bila tgk pada tajuk tu, tiba2 lak rasa mcm nk nyanyi lagu shila on 7 la... ala, lagu berhenti berharap yang glemer dulu2 tu. hehehe~
ni dah bulan 5 dah. maknanya dah lama aku tunggu result proposal aku tu. ntah diterima entahkan tidak. tiap2 minggu aku cek website tu dgn harapan proposal aku lulus n melayakkan aku sambung master.... tp tiap kali bukak, tetap sama jawapannya.. 'masih diproses'...
walaupun aku amat2 mengharapkan ianya lulus..,tp bila dah jejak bulan 5, aku dh malas lg nak pikir. hati kecil aku rasa, aku xlulus. ntah la kenapa...,tp itulah ape yang hati aku rasakan.
mungkin Allah nak bagi apa yang lebih baik dari itu untuk aku agaknye. Dia maha tahu bahawa aku sebenarnya tak minat langsung ape yang aku mohon ni. jiwa aku lebih kepada bahasa. keinginan aku teramat kuat untuk mengkaji nahw bahasa arab. tapi apa yang aku mohon tu, pengajian islam. jauh lari dari apa yang aku mahukan selama ini. bila aku pk macam tu, aku pasrah je la... lulus atau tidak proposal tu aku akan terima dgn jati terbuka.
yang jadi masalah satu jer kalau aku gagal... aku ni jenis manusia yang amat takutkan kegagalan. aku xnak gagal dengan setiap ape yang aku buat. ape yang aku buat kalau boleh xkan gagal sama sekali. mmg amat susah bagi aku hadapi kegagalan lebih2 lagi kalau bab study. aku xtau kenapa. pernah sekali masa kat u aku xg amik exam hanya sebab aku xnak gagal [sebenarnya ade kes gaduh2 ckit ngan lecturer tu]. nasib baik la, tilawah jer,xmasuk pointer, kalau tak abis pointer aku. hehehe. tp bila aku repeat semula leh pn dapat A. saje bikin gempaq. hehehe...
yang aku takut kalau aku gagal kali ni ialah aku xkan mohon lagi. tu yang paling aku risau. sebab kalau aku gagal sekali aku xkan buat lagi sbb aku takut untuk gagal kali kedua. ...

YA ALLAH. BANTULAH AKU. AKU TAK TAKUT KALAU PROPOSAL AKU NI GAGAL. TP AKU TAKUT KALAU AKU PATAH SEMANGAT UNTUK STUDY LAGI....

sebenarnye kan...,kalau ditakdirkan proposal ni lulus sekali pun, aku xsure gak nk teruskan atau tidak~.....
ok la beb, nanti aku bgtau la proposal tu lulus ke tak... ade rezki ade la. kalau xde aku redha jer. korang tolong doakan aku untuk terus berusaha dan berjaye ek. jgn smpai aku berterusan takut hadapi kegagalan~
chayyok....chayyok...

No comments:

Post a Comment